lördag 31 oktober 2009

Sky Walk


Vi hade inte så mycket frukost hemma idag så vi gick till Esquire café och åt istället. Där får man surfa på deras trådlösa internet i en timme så vi tog med datorn förstås. Inte ofta man får med sig sonen ut en lördagsmorgon klockan 08,00 men eftersom vi båda somnade ifrån filmkvällen igår så var vi morgonpigga. Efter frukosten blev det lite fönstershopping, sonen undersökte alla märkesbutiker på Queen street och sen gick vi hem och väntade på dottern. Iväg med Green Link till Parnell, en äldre stadsdel med väldigt pittoreska Viktorianska hus och charmiga butiker. Jag köpte en blus/bolero på en vintagebutik, fattade inte först att det var seconhand, tyckte det var annorlunda att det bara fanns en av varje av allt… Jättefina kläder, skulle kunnat handla mer men det var ganska dyrt.



Efter en sushi på hemmaplan var det ÄNTLIGEN dags för dagens attraktion; Sky Walk på södra halvklotets högsta byggnad, 328 m! Barnen satte på sig de oranga overallerna och jag åkte upp till den högsta punkten för att ta kort på dem. Jag fick stå på knä och zooma så mycket det gick. Det såg lite läskigt ut när de lutade sig ut över kanten, jag tycker de var jättemodiga! På en av bilderna ser man vårt hotell, en blå äldre byggnad.


Efteråt tog vi en fika på Starbucks där vi träffade fyra andra au-pairer, två svenska och två franska, som dottern haft kontakt med förut. Det var kul att lyssna på hur de jämförde sina erfarenheter och hur det är att vara långt hemifrån.



Ikväll skulle vi återuppta vår filmkväll som vi somnade ifrån igår, det gick lite bättre, vi tittade på halva filmen innan vi somnade. Jag spolade tillbaka filmen för att se vad jag missade men somnade ifrån den igen. Så nu är jag vaken mitt i natten istället…

2 kommentarer:

  1. Hej igen!
    Hur vågar de? Får svindel bara jag tittar på bilderna.
    Det ser verkligen härligt ut på bilderna, så himla spännande att få utforska en helt ny stad o shoppa, leta udda prylar o få gå på markets för det måste det väl finnas en hel del?
    Om man nu är intresserad av det.
    /Helena

    SvaraRadera
  2. Inte en chans att jag skulle göra detta!

    SvaraRadera