torsdag 8 oktober 2009

Öde eller slump?

Ibland funderar jag på om saker sker av en slump eller om det är ödet som leder oss in på val vi gör.

När jag fortfarande funderade på om jag skulle köpa en kolonilott eller inte tror jag att jag fick lite hjälp på traven. Jag var ute på koloniområdet en solig dag i slutet av sommaren för att smygtitta på en lott som var till slalu. Då var det var en citronfjäril som virvlade runt mig en lång bit på vägen, när jag kom fram till tomten satt den sig på trappan till stugan. Jag såg det som ett tecken (farmor?) och det var då jag bestämde mig för att slå till.



I dag var jag nere i källarförrådet för att leta upp lite saker jag ska ha med idag, då hittade jag morfars gamla silverbuckla som jag fick av mamma när de flyttstädade för några år sen. Det är inte riktigt min grej, med silverbucklor men jag har sparat den eftersom det varit morfars.




Det står: "Trädgårdsväns Hederpris 8/10 1915". Det är ju 8/10 idag!
Vad säger ni om det? Öde eller slump?
En sak är säker, jag ska köpa silverputs och göra den fin, den ska få en fin plats på en hylla i stugan. Det kanske inte var farmor som var fjärilen, det kanske var morfar?


Strunt samma, de är välkomna hela bunten när stugan är klar i vår...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar