söndag 11 oktober 2009

Nästan klart...

...med panelen. De sista bitarna som ska upp innan taket måste jag såga med cirkelsåg, sticksågen klarar inte att såga på längs, sågbladet går bara på egna upptäcksfärder.





Jag satte upp en vägg med panel i hallen, närmast vardagsrummet, det blir tapet på de andra väggarna. En lite utbuktning i köket, där köksbänken ska stå, fick stående panel, där ska jag bygga någon slags förvaring med hyllor eftersom det inte blir några överskåp där. Tänker mig en modernare form av tallrikshylla med plats även för muggar och glas. Den får jag klura på lite.




Tapeterna kom upp i sovrummet också. Det blev över tapeter från sonens rum jag tapetserade i våras och de räckte precis till sovrummet. Taket tapetserade jag med vit tapet, det blev också över hemifrån men jag köpte till ett par rullar så det ska räcka i hallen också.


Det har varit många söndagsflanörer som varit nyfikna på mina aktiviteter idag. Men så är det som att jobba i ett skyltfönster, ska bli skönt att få upp lite gardiner...


I skarven mellan den grå och den vita tapeten är det en liten utbuktning, den vita väggen är liksom längre in är den grå. Där kommer det bli en liten smal hylla.


I morgon lämnar jag tillbaka spikpistolen, lånar nog cirkelsågen till nästa helg. Fantastisk förmån att kunna låna verktyg på jobbet.

1 kommentar:

  1. Åhh vad fint det blir Lotta, vore kul att få se i verkligheten någon gång...=)

    SvaraRadera