fredag 16 oktober 2009

En regnig dag inomhus

Det här har jag bl a gjort idag, före och efter bilder:



före

Kursiv

efter


Just det, det syns inte vad jag gjort idag men strukit två lager med kvistlack på väggpanelen. Trist jobb men nödvändigt.

Däremot blev det större synlig skillnad i sovrummet idag, gardinerna kom upp och vips blev det lite mer hemtrevligt. Men det ser lite ut som julgardiner...

Vi tittar på lite före och efter, "Oh my god!" som man brukar säga på makeover-programmen på TV...















Jag har också sett till att det blivit tätt på hyllan mot taket, så mössen inte kommer in i vinter. Det låg lite musskit där när jag rev. Spikade dit lister i springorna. Cyklade förresten till stugan idag med en 2,80 lång list i onödan, kom på att jag var tvungen att såga itu den i alla fall.

Så här ser det ut på hyllan nu, jag har ställt dit färgburkar och annat nu, bra med lite förvaringsyta, det finns ingenstans att ställa grejer nu under renoveringen. Huset är ju fortfarande ett tomt skal och det står verktyg och bräder överallt. Jag har dessutom fortfarande inte kommit på att det finns en massa bra fickor på snickarbyxorna, lägger ifrån mig prylarna ändå och lägger massor av tid åt att leta efter penna, måttstock och annat.










Jag har pluggat igen vattenledningen som gick in i huset. Jag vill inte ha vatten inne eftersom det inte finns nåt avlopp och det är förresten egentligen inte tillåtet. Jag har stängt av vattnet med ballofixen vid utekranen men vill försäkra mig om att det inte kommer in vatten ändå eftersom vattenledningen kommer upp i det lilla förrådet utanför köket. Nu kan man ändå gå på med vatten igen om man skulle ångra sig. En liten brädlapp ser till att det blir musfritt under köksbänken också. inte snyggaste konstruktionen men funkar.



Innan jag cyklade hem idag, städade jag iordning lite, förberedde för mina gäster som kommer på måndagkväll. Mina tjejkompisar från Vadstena som jag inte träffat på jättelänge kommer och hälsar på. Jag ska överraska dem med att åka ut till kolonin, som de inte har någon aning om att den finns. Jag har sagt att det blir en överraskning och att de ska ta med sig varsin perenn från sina trädgårdar som inflyttningspresent. Det blir första fikan på kolonin.

I måndags tapetserade jag klart i hallen men hade inte kameran med så bilden kommer idag istället.

Synd att kylskåpet ska stå där, det är ett litet trevligt hörn i hallen slash köket annars. Som ni ser flyttar jag runt den stackars ljuslyktan varje gång jag tar kort, det är ju den enda snygga saken jag har i stugan än, så den får vara flitig...

Idag kändes det inte som jag hunnit med så mycket men nu när jag ser allt här, förstår jag att det blivit en del gjort i alla fall. När jag kom hem lånade jag dessutom en bil och åkte till K-Rauta och köpte bräder och lister till foder runt dörrar och golvsocklar. De får ligga kvar i bilen tills i morgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar