lördag 10 oktober 2009

Ännu en framgångsdag...


Idag blev det en vinglig färd med cykeln till Valla. Spikpistolen jag lånat på jobbet var väldigt otymplig att frakta på styret men det gick...

Spikpistol var en ny bekantskap och var kul att hantera även om handlederna känns som de ska gå av just nu.

Som vanligt tog det lång tid att komma igång men när jag väl fattat hur jag skulle göra gick det med en väldig fart. Det är ju inte så petigt när man sätter upp råspont, det gör inget om det blir lite glipor och flisor, det är ju det som gör stilen. Jag har nästan gjort klart hela vardagsrummet, det är många brädor kvar så jag fortsätter med panel i hallen också.

Det måste kompletteras med en del lister och foder runt fönster och dörröppningar. Kvistarna ska målas med kvistlack innan de målas vita.

Det hade inte skadat om jag haft en cirkelsåg istället för sticksåg. Det är märkligt att det är så svårt att såga längs med träts fibrer jämfört med att såga rätt av. Jag har några brädor som måste klyvas på längs i morgon, ska prova olika sågblad, jag kanske har fel sort. Kan låna cirkelsåg på jobbet med det finns vissa begränsningarhojen.


Jag visar också en bild på det jag gjorde i torsdags. Renoveringstapet och målade balkar i taket i sovrummet. Nu ska tapeterna upp, det blir överblivna tapeter från Simons rum (grå) och hallen (vita). Det har gått åt en hel del material, färg och tapetlim som blivit över från lägenhetsrenoveringen. Jag har inte behövt köpa så mycket nytt material till kolonin, det är ju så det ska vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar