fredag 2 oktober 2009

Första dan!

I går eftermiddag skrev jag kontrakt och tog över min koloni. Vädret hälsade mig välkommen med en hagelskur när jag gick in genom grinden och i natt var det frost...men idag har solen värmt både mig och stugan, en fika blev det på verandan på eftermiddagen.


Det är fantastiskt vad man får med sig grejjer på cykeln, en blå Ikeakasse på varje handtag. Det verkar som om de andra kolonisterna fraktar saker därifrån just nu, jag gör tvärt om. När jag lämnade stugan idag hade jag kassarna fulla med skräp som jag lämnat i grovsoprummet, på söndag måndag lånar jag en bil på jobbet och kör de större prylarna till återvinningen.

Idag har jag rivit all inredning, träpaneler, kök och alla lustiga inbyggda förvaringslösningar som den tidigare ägaren säkert var väldigt stolt över. Särskilt intressanta var de inbyggda facken närmast taket i sovrummet, massor av musskit, tapetrullar och en Hermodskurs i kontorsarbete som revs ur. Jag ska inte ha några inbyggda förvaringar, tror på öppna hyllor i en stuga som den här. Eftersom jag är mögelallergiker kanske det inte alls är en bra idé det här men det har gått väldigt bra idag, det är nu när jag kommit hem som jag känner av en trötthet i lungorna. Hittade mögel mellan panelen och köksskåpen men det är utrivet nu. När jag bände loss ett överskåp i köket lossnade stupröret på utsidan, undrar om de delade spik :)



Just nu är det öppen planlösning mellan köket och vardagsrummet!

Nu har jag mätt upp alla väggar och tak som ska ha ny panel. Planen är att börja med det på torsdag när jag är ledig. Jag har också mätt upp trädgården, ska göra en grovplanering på hur jag ska gräva upp trädgårdsland. Borde hinna börja med det på söndag om vädret tillåter.

Jag satte upp en lapp på anslagstavlan innan jag cyklade hem: Trinettkök bortskänkes mot bortkoppling av vattnet. Det blev napp direkt, på söndag kommer ett par och fixar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar