onsdag 30 september 2009

Slit och släp...

Idag var jag och hämtade mina utebänkar. Eftersom jag var tvungen att hyra en skåpbil så passade jag på att ringa på fyra trädgårdsstolar i hardwood på Blocket. De ville ha 800,- men jag prutade till 600,-

Så, iväg från jobbet till Statiol och hyrbilen. Hem och hämta sonen (bärhjälp), upp med bäddsoffan från källaren och in i bilen. Nu var sonen visserligen motvilligt med på att hjälpa till men motbudet var att jag då skulle skjutsa honom till Hangaren efteråt eftersom han skulle skejta med kompisar. Nu åker vi och hämtar bänkarna och lämnar dem i stugan. Maj-Britt var där och vi gick igenom vad jag ville ha kvar och vad hon skulle slänga.

Iväg med sonen till Hangaren och ut på vägen igen, genom hela stan till nästa ställe för att hämta trädgårdsstolarna, dem kunde jag ju bära själv. På väg tillbaka till stugan ringer sonen, han har knäckt brädan och är på väg hem med bussen för att hämta en ny. Jag hämtar upp honom på vägen, skjutsar hem honom för att hämta ny bräda och tillbaka till Hangaren igen, sen åker jag till stugan och lämnar stolarna. Tillbaks till Statoil och lämnar bilen, upp på cykeln och hem.

Fyra timmar tog det och jag är genomfrusen, hungrig och trött. Nu blir det en kopp te och ett par mackor, jag är ändå nöjd med dagens fynd, även om det blev lite mycket hit och dit...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar