söndag 20 september 2009

Violvägen 394



Det här är adressen på min nya kärlek, en kolonilott i Valla koloniområde i Linköping som jag får tillgång till 1/10.

I hela mitt liv har jag sysslat med trädgårdsarbete, när jag var liten var det både farmors och mormors trädgårdar som var min "plantskola". Senare i livet hamnade jag ute på landet, på en gård där vi odlade mycket grönsaker och senare i en villaträdgård. När vi sålde villan tyckte jag det var väldigt skönt att slippa trädgården och nöjde mig med lägenhet och balkong.

Nu har jag insett att jag saknar att ha fingrarna i myllan, har under sensommaren jagat kolonilott och äntligen hittat en som jag kommer att trivas bra med. Stugan är på ca 18 kvm och tomten är 280 kvm. Stugan är ganska rejäl för att vara en kolonistuga, egentligen skulle det bara gå att flytta in men nu har jag ju chansen att sätta igång med ett nytt projekt. Det blir total makeover invändigt, så klart. Planen är att under hösten gräva trädgårdsland och förbereda inför våren. I vinter blir det inomhusarbete. Jag ska riva ut allt och börja om från början, stugan ser idag invändigt ut som det brukar, en massa blandningar och tillägg som gjort att man inte tagit tillvara på ytorna på ett bra sätt.

I den här bloggen tänker jag berätta om mina planer, visa bilder och berätta om mina framgångar, vedermödor och färdiga resultat. Hoppas på en lång, varm höst och en mild vinter så jag kan lägga mycket tid på min nya hobby!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar