onsdag 7 oktober 2009

Plantagen


I söndags var jag på Plantagen och skulle köpa planteringskrukor till mina perenner jag ska så i höst. Plantagen är en plantskola, eller hur? En stor plantskola med stort sortiment för oss trädgårdsintresserade. Men, inga planteringskrukor. Däremot fanns det tomtar, grillar, paraplyer, kuddar, utemöbler, adventsljustakar m.m. Jag hittade en som jobbade där också, hon informerade mig om att det inte var säsong för att så i krukor nu, man ska sätta lökar nu.


Jaha, du lilla vän, tala gärna om för mig hur det ligger till men krukor fick jag köpa på Coop istället. Jisses...


Idag har jag varit en sväng till stugan efter jobbet och satt upp renoveringstapet i sovrummet. Jag hade med kameran men inte batteriet, så jag får ta kort i morgon. Då ska jag vara där hela dagen.



1 kommentar:

  1. Hej Lotta!

    Kul att du nämnde din blogg på p-mötet igår, får man se lite va du har för renoveringsprojekt på G just nu o den lilla kolinotten som du hittat. Min farmor kallade sin för slottet. ;)

    Intressant o läsa om Plantagen. Kan ha varit min syster du träffade på på plantskolan. ;)
    Hon e ansvarig där ute.. =D

    Lycka till med byggande o planterande.. i krukor. *hihi*

    SvaraRadera