söndag 1 november 2009

Trädkramare




Vi hyrde en bil idag och dottern som är mer van att köra på vänster sida, tog oss till Muriwai beach. På vägen dit stannade vi på Tree Adventure, ett ställe där man klättrar omkring i olika banor i träden. Det var lite läskigt men man hade säkerhetslinor på och det var riktigt kul när den värsta rädslan lagt sig. På första banan (vi gick fyra st) så funderade jag verkligen över hur jag tänkte som gav mig in i det här och bestämde mig för att inte gå nästa bana men hur det var så gav jag mig upp i alla utom den sista. Sonen klippte dessutom en femte bana som var den högsta, 14 meter upp.

Efter det åt vi lunch i Muriwai beach och gick sen på stranden, svartblandad vulkansand. Det var ebb och stranden var som ett salsgolv. Vi tittade på fåglarna som häckar där, Gannets, och tog en glass innan vi åkte hem.

Dottern tar med bilen till Glendowie i kväll så tar vi bussen dit i morgon och hämtar bilen. Då slipper vi både parkeringsproblem och att jag ska vingla omkring på Aucklands gator på vänster sida. Jag vill gärna starta lite lugnt och fint så jag vänjer mig… Ikväll packar vi alltså ihop oss i Auckland och beger oss ut på en roadtrip på tre dagar. Vi har fått en utförlig beskrivning på vad vi kan göra och se, dottern har verkligen lagt ner ett bra jobb så vi ska få ut mesta möjliga på den här resan.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar