söndag 8 november 2009

Hemma!

Dottern skickade den här bilden på mig upp i träden, så ser ni att jag också var där uppe. Faktiskt. Lite läskigt var det.
Nu har vi kommit hem från vårt äventyr på andra sidan jorden. Hemresan är av någon anledning längre än ditresan, även om det gick åt mindre total restid hem. Men 27 timmar (effektiv flygtid) på rumpan i 3 olika flygplan känns som en märklig upplevelse. Eller vad sägs om den här kombinationen: buss, buss, flyg, flyg, buss, flyg, buss, tåg, buss. Nio olika färdmedel innan vi var hemma. Vi var nog lika glada båda två att komma hem till de vardagliga rutinerna igen, tvättstugan och ICA känns som kära vänner trots att vi bara har varit borta i två veckor. Tänk hur dottern kommer känna sig efter att komma hem efter ett helt år...

Jag kan bara säga att jag är glad att vi gjorde den här resan. Att få träffa dottern efter så lång tid har varit jättekul och naturligtvis huvudsyftet med resan men den intensiva samvaron med sonen har varit en bonus. Vi har skrattat och pratat mycket de här dagarna. NZ har inte varit ett drömresmål för mig som det uppenbarligen är för många andra men jag är glad att jag varit där, ett fantastiskt land. Trevliga, öppna människor, en ärlighet som lyser igenom i ett land som upplevs som ett nybyggarland. Människor från hela världen som samlats i ett land som är rent och enkelt på något vis. Naturen och klimatet är perfekt och jag förstår att det är ett drömland för många.

Nu går bloggen tillbaka till det normala igen. Jag ska ut till kolonilotten i eftermiddag, se till den lite, klappa på den lite. Kolla så att värmen är lagom och plocka upp alla äpplen som fallit ner. Kanske kan jag gräva lite i marken och se om det kan bli något trädgårdsland? Eller såga lite kanske? Måla? Snickra hatthyllan?

Jag får se vad jag orkar, ska nog inte förta mig denna enda vilodag innan jobbet i morgon...

1 kommentar:

  1. Det har varit kul attfölja era strapatser på NZ.
    Välkommen hem till svensk höst.
    Men jag tror säkert inte att du lider. Du kommer väl att ha fullt upp på kolonilotten oavsett vilket väder det är.
    Kram
    BeA

    SvaraRadera