onsdag 23 juni 2010

Färdig!

...nästan i alla fall, målningen är nästan klar. Här ser ni före - och efterbilder, förebilden är från september förra året:



Inte så pjåkigt, eller hur! Och bara på 3-4 dagar...


Nu blommar det ordentligt, Clematisen blommar i diskstället och i resten av trädgården växer det så det knakar i det fina vädret. Den första färskpotatisen tog vi upp igår, det fanns massor på varje och mer hade det förstås blivit om vi låtit de vara några dar till men det var min födelsedag i går så det är klart att vi skulle äta färskpotatis då!


Så här fint var det dukat på mitt kalas. Vi åt grillade kycklingfiléer till färskpotatisen, sallad och vitlöksbröd. Jag grillade såna sparrisrullar som jag bjöd på förra veckan, lika goda som sist. Sen kalasade vi på jordgubbstårta, inte egna jordgubbar än men tre smultron från trädgården fick vara med.



Dagens projekt fick bli förrådsstädning. Jag tömde båda förråden och rensade en hel del som ska till sopstationen. Några gamla getingbon togs bort och sen målade jag insidan i det högra förrådet och satte upp hyllor i det vänstra. Mycket bättre ordning och roligare när man ska göra något när man vet vad man har och framför allt var. Den gröna färgen var en gratisburk som jag fått på jobbet, en härlig nyans som passar bra till det grå.





Snyggt va? Nu gäller det att hålla den här fina ordningen och framför allt inte hänga in jordiga redskap. Nöjd.
I morrn ska jag snickra ett par balkonglådor till verandan och måla klart det sista på verandan så den blir fin till midsommar.

3 kommentarer:

  1. Fasen vad duktig du är Lotta o fint som snus blire oxå..riktigt snyggt..=)
    Ha det bra.
    /Helena

    SvaraRadera
  2. Det blev ju jätte fint! Hoppas du blir klar med det sista i morron så du kan njuta av det fina midsommarvädret som utlovats och grattis på födelsedan i efterskott! Jag skördade de första jordgubbarna samt en paprika igår, tyvärr blir inte potatisen klar till midsommar! Ha en bra midsommar.

    SvaraRadera
  3. Så snyggt med grått och vitt!Skulle bara in och säga glad midsommar.Så får jag lov att säga grattis på efterhand! Vad mkt du har gjort, Gillade ordningen i redskapsboden.Tänk vad 'lite' färg kan göra. Ha nu det gott!!! kram *piah*

    SvaraRadera