söndag 20 juni 2010

Målning & bröllop

Igår var det kusligt tomt på kolonin, de flesta verkade vara hemma och bevaka prinsessbröllopet. Det gjorde jag med, SVT Play sände live så jag kollade ibland och när jag målade insidan av verandan mellan regnskurarna så kunde jag se vad som hände med brudparet.




De senaste dagarna har bara varit ett intensivt målande. Tisdag tvätt, onsdag skrapning, torsdag målning, fredag vilodag, lördag och söndag målning.

Nu börjar det närma sig slutet så jag skickar med några bilder som visar hur det kommer bli:



Jag blev tveksam idag om verkligen knutarna på verandan ska vara vita eller om de ska vara grå, samma mörka grå som fasaden. Om knutarna är vita så försvinner liksom verandan på nåt vis, om de är grå blir det bättre balans. Eller? Jag behöver verkligen råd här, jag är nog avtrubbad av allt målande och kan ovanligt nog inte bestämma mig. Eller jag tycker nog grå knut men vill ha lite hjälp i tyckandet . Nu blev knutarna vitmålade, jag tror jag har bestämt mig...








I morgon ska jag köpa mer färg och maskeringstejp. Det som är kvar nu är att stryka baksidan en sista gång och stryka allt det vita en gång till. Sen ska jag måla fönstren på vissa ställen, måla innertaket i verandan och insidan av redskapsboden men de sakerna ska jag vänta lite med, behöver nog pausa lite nu, jag har ju trots allt semester...

6 kommentarer:

  1. Vi döper om Queen af Kolonin !!!
    Du heter nu mer Geni af Kolonin.....
    Så otroligt fint det blivit...super grattis
    Mitt oproffsiga råd = keep it white knutarna.
    Varför? Jo för annars smällter verandan in i övriga huset. Vitt lyfter, grått stänger, så står det i målarhandboken.com.

    Du kan vara riktigt stolt. Du är helt enkelt ett geni i allt du tar dig för.

    Önskar man fick bli inbjuden på House warming party.

    Hoppas du har otroligt med mygg i sommar !!!

    SvaraRadera
  2. Röstar också på vita knutar...kunde ju vara snyggt med balkonglådor/amplar på verandan som bryter av färgen lite...men du kommer nog till 'piffet' snart skulle jag tro? Vad mkt du har gjort!!!Ha en skön fortsatt semester!!! kram *piah*

    SvaraRadera
  3. Jag tycker grå knutar + att du ska spika på nya läkt på verandan. Det blir jätte fint! Själv har jag tillbringat kvällen med att närbildsfota trädgårdens blommor. Ha det gott (jag har redan testat "sparrisrullarnaa" på familjen o de gav mersmak).

    SvaraRadera
  4. Tack för era röster, det blev vita knutar, det går ju alltid att måla om. Jag har bara målat på de främre bräderna så länge, tills jag vet om jag ska byta dem till glesare brädor eller samma med läkt.

    SvaraRadera
  5. ser superfint ut!
    även jag röstar på vita knutar och eftersom du målat grått upptill på verandan tycker jag du ska måla grått nertill också, och så vitt runt "fönstrena" då.

    SvaraRadera
  6. Vad fint det blir!

    SvaraRadera