torsdag 1 juli 2010

Fynd!

Man har alltid möjlighet att välja; antingen köper man en sån här fin Marimekko Iittalaskål för 349,-


...eller också går man på loppis och köper en nästan likadan för 40 spänn. Visserligen inte Marimekko/Iittala men ändå, en väldigt söt skål!



Jag fyndade mer saker på Hjärta till hjärtas loppis idag, några vinglas för en femma per styck och ett par jalusier för 25,- styck. Den ena jalusin satt jag i baksidedörren eftersom det kommer in flygfän annars när jag vädrar korsdrag. Den andra ska jag göra ett solskydd till sovrumsfönstret av. Den blir liksom åt andra hållet så den kräver lite bearbetning. Det är så in i attans varmt på morgnarna mot det fönstret, jag har tittat på markis men dels kostar det så mycket och ser inte så bra ut på mitt hus. Ännu ett val alltså, betala 1200,- eller 25 pix...


Man får ducka lite nu när man går ut, det lär man sig snart.



Bland mina frösådda perener finns dessa plantor som tagit sig. Men jag vet inte vad de heter, satte mig ikväll och kollade på Impectas hemsida och använde uteslutningsmetoden. De växter det kan vara är: läkevänderot, pyramidklocka, drakmynta eller oxtunga. Bilderna på nätet visar inte hur bladen ser ut så det är lite svårt att bestämma. Det visar sig väl förr eller senare men jag är lite nyfiken.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar