söndag 4 juli 2010

Verandafix

Nu är det egentligen för varmt att göra nånting, igår visade termometern 35 grader och det blev liksom aldrig tillräckligt svalt ens på kvällen, inga sköna kvällsbriser genom korsdraget. Men i morse gjorde jag ändå klart det jag fixat med i etapper några dagar, det kändes bra eftersom det här är min sista semesterdag och jag snart ska bege mig hemåt lägenheten.

När sonen och jag gjorde en utflykt till Gränna, såg jag några hemmasnickrade blomlådor på en pittoresk husfasad mot gatan. Jag hade några brädlappar kvar efter diverse projekt och av dem gjorde jag de här.


Lite färg och ett par billiga blomlådor av plast och så blev det så här bra. Jag grävde upp några nejlikor som växte lite "fel", får se hur länge de klarar av att vara omplanterade i hettan men jag vill inte köpa växter ännu om det ska fortsätta vara så här varmt. Det blev fint till fotograferingen i alla fall...



Det fick sätta slutpiffet för verandan. Jag hängde upp ett par gardiner som legat hemma och väntat på rätt tillfälle, det blev en lite mer ombonad känsla på verandan nu. En skön plats att sitta på när kvällssvalkan kommer eller om det regnar ute.















3 kommentarer:

  1. Hej hopp i sommarvärmen,

    Det låter som ditt nästa projekt skall bli en AC anläggning i kolonin?? 35 grader och korsdrag, då fyndar du säkert en sådan för 50 pix på IKEAs fyndavdelning skall du se........
    Din stuga gelstaltar sig mer o mer till en "lyxvilla" i särklass. Vågar du gå in barfota i ditt vackra hem? "skratt"
    Du har lyckats med det andra bara kan drömma om, men så har du ju både fix, stil, öga och kunnandet i en o samma person. Not bad !!

    Jag tipsar på att perennen är en Johannesört, vilket inte någon skall satsta mer än 50 öre på typ... = fynd

    Ha det skönt nu på första dagen på jobbet!!

    Lars

    SvaraRadera
  2. Att satsa 50 öre på det tipset vore som att kasta pengen i sjön, ditt Löjtnantshjärta:)

    SvaraRadera
  3. Vad fint och frodigt. Imponerad av dina squashplantor. Mina har inga frukter ännu. Några är väldigt taniga...
    /Kolonistan

    http://kolonistan.wordpress.com

    SvaraRadera