måndag 31 maj 2010

Sista maj



Jag har varit bortrest några dar och då märks det verkligen att det växer så det knakar. Potatisen har kommit upp så jag tog bort fiberduken och föste upp lite jord runt dem. Det hade kommit ett lass med grus som är tippat mitt i grindhålet så det måste jag ta hand om nån dag i veckan, i kväll skrapade jag bort ogräset som kommit upp runt trälådorna så jag ska kunna lägga ut den svarta täckväven innan gruset läggs på.
Jag tömde nästan den fulla vattentunnan när jag vattnade landen med kannan. Sen när jag klippt gräset la jag på gräsklippet mellan raderna så det ska binda fukten bättre. Det är väl antagligen som att be sniglarna komma upp i landen, antar jag men hittills har jag bara hittat sniglar på jorden i gångarna runt men inte i landen. De kommer kanske inte upp på träramarna. Undrar om de kommer upp när jag lagt på gruset...jag ska testa att lägga en sträng med grovsalt runt odlinglådorna, det har jag hört att de inte gillar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar