torsdag 11 februari 2010

Kort besök i liten stuga


Idag var det ett strålande väder och det droppade från istapparna i solskenet.
Det har varit några intensiva dagar på jobbet nu så det var som vanligt en befriande känsla att komma ut till stugan.
Dagens arbetsuppgifter blev att hänga upp sovrumsgardiner, sätta upp draperistång för sovrumsdörren, såga golvsocklar, skura kylskåpet och hänga upp skyddsängeln.
Kylskåpet var en sorglig men billig historia som var riktigt skitigt och handtagen som antagligen varit vita en gång hade gulnat i plasten. Jag monterade ner handtagen i mindre delar och sprayade med silverfärg och nu ser ju kylskåpet ut som nytt igen. Märket är "Melissa by Gorenje" vilket för mig känns som en märkes krock. Tydligen har det exklusiva Gorenje en lågprisvariant, det har jag aldrig fattat. I vilket fall så spinner kylen som en katt och är väl värt sina 200,- på Blocket.
Skyddsängeln är en replika av en ängel som sitter i stengolvet i Vadstena klosterkyrka och som jag köpte för många år sedan men inte hittat någon bra plats för. Som så mycket annat i det här huset, så föll det äntligen på plats.
I helgen är jag ledig igen och då ska jag måla golvsocklar och spika dit, bygga en sänggavel och ett par hyllor till köket. Bara en jobbardag kvar innan dess...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar