torsdag 25 februari 2010

Torsdag

Igår lånade jag en bil och körde ut alla skrymmande och tunga saker till stugan. Tanken var att jag skulle vara hela min lediga dag i stugan men efter städning hemma och handling av mat blev jag helt slut och somnade i soffan till en repris av Bygglov...

Efter det repade jag mig lite och tog mig ut till stugan. Det var lite mildare i luften men det kändes ändå kallt på något vis eftersom det var lite blåsigt och fuktigt.

Väl där så gjorde jag klar tallrikshyllan som jag började på sist. Jag tillverkade den från scratch av furuhyllplan från Ikea och lite lister. Nu står mina loppisfynd där tillsammans med delar av den tidigare ägarinnans porslin. Tavlorna bredvid är några kort med visdomsord som jag köpte i Nya Zeeland i höstas.








Soffan fick komma in från uterummet och det var ett ganska trickigt projekt. Jag hade inte sett att det yrt upp så mycket snö på baksidan i helgen, jag fick ta mig över en stor snövall med soffan i smådelar men det gick. Dynorna har legat i källarn här hemma i flera månader så det är skönt att slippa kliva över dem fler gånger. Nu saknas lite färgglada kuddar i den så blir den väldigt bekväm.
Det är ju en bäddsoffa som blir 120 när den är utfälld.




När man ligger i soffan och är nöjd efter en dags slit så ser det ut så här...










...och brasan sprakar fint i kaminen. (Nej, nu syns ju sladden..;)




Till nästa gång ska jag sy lite kuddar till soffan, fixa några lister som kan hålla upp glasskivorna ovanför bänkskivorna, köpa krokar att sätta under tallrikshyllan till muggar och köpa färg till soffbordet som ska målas.

1 kommentar:

  1. Så fin den blev Din Home-made-tallrikshylla.ha en bra helg...här smälter snön...lite iallafall... kram *piah*

    SvaraRadera