fredag 8 juli 2011

Hjälp!

Nu är det bara en dag kvar på semestern och hur kan det vara möjligt att tre veckor kan gå så snabbt? Dessutom har jag jag varit en sån urusel bloggare....Vad ska jag skriva som lockar att läsa eller/och ger mig något att skriva om? Tänk om jag kunde skriva så underhållande som Ketchupmamman, eller så tankvärt som Finistère, eller erbjuda såna fina bilder på lampor som desiretoinspire? Hur kan jag låta er läsare vänta otåligt på inlägg som Brittakarolina?

Antagligen beror det på att jag behövde de här tre veckorna för att vara i kolonin till och från för mig själv, inte prestera några stordåd utan bara vara. Efter alla stordåd som gett vissa inspiration och vissa prestationsångest.

Jag vill gärna fortsätta blogga på samma sätt som jag vill fortsätta vara kreativ i min skala.
Mest med mina lampor som verkligen blivit mitt kreativa andninghål men också bidragit till viss trångboddhet. Kanske är det så att jag egentligen behöver ett nytt renoveringsobjekt? Eller är det så att jag är klar med det och bara behöver njuta av det jag åstadkommit? Skulle tro det är det första... Eller snarare vet men inte hittat formen.

Hur som helst, innan jag vet vad jag vill blir det bäst att låta det vara som det är och invänta ingivelsen, snart nog vet jag.

Först ska jag till jobbet på lördag och det ska egentligen bli helt OK, jag har ett jobb jag trivs bra med och det gör mig till en priviligierad människa med I-landsproblem och en ingivelse att radera inlägget men väljer att låta det vara som det är och se vad fortsättningen kan ge.

Men inte först, först ska jag plocka mina mogna/övemogna hallon, klippa gräset och njuta av solen. En bra mix av nyttigheter och njutning som vi människor antagligen mår bäst av. I den ordningen.

1 kommentar:

  1. Någon slags vemod i detta inlägg,är livet tufft?
    K

    SvaraRadera