lördag 3 april 2010

Glad Påsk II


Idag var det ett strålande vårväder och jag och barnen invigde det sol-och vindsäkra hörnet bredvid verandan med en påsklunch. Sen provade jag mitt mobila bredband och konstaterade att datorn passar precis på soffbordet och att det får plats både te och bulle på sidan.



Nu börjar det skymma i koloniområdet och det sprakar fint i braskaminen och jag har slagit upp ett glas rött. Mysigt. Sen är det där med godis...17 kg per person och år. Nu känns det som jag har gjort slut på min ranson så nu får det inte bli mer idag. Inte i morrn heller, och inte nästa dag och nästa. Påminn mig om det.




1 kommentar:

  1. Vad fibnt det blir..och vad spännande att se vad som dyker upp i landen?? Själv sådde jag div blommor i växthuset igår och salladen o ruccolan har redan kommit upp där inne i värmen. Här inne är fönster bänkarna fulla av paprikor, tomater o chillisar. Annars har vi just kommit hem efter 4 intensiva dagar på Sicilien o där var blomsterprakten enorm. Ha en bra fortsättning på påsken!

    SvaraRadera