onsdag 4 maj 2011

Våren som kom av sig...

...och då får man pyssla med annat så länge. Nästan tur att det blev lite kallt. Jag försöker se det positiva men är ju egentligen lite sur på vädret men jag gissar att det lyser igenom. Det har i alla fall blivit några fler lampor i väntan på det nya vårvädret.

70-talsfoten har hittat en skärm med bättre proportioner och ett tidsenligt tyg.











Sen en ny lampfot, var från början av marmor och nån fuskmässing som nu är vit och det finns två skärmar som passar, bara att välja!











Jag har köpt lite nytt tyg och en massa bollfrans från Stoff och Stil så produktionen fortsätter.


Idag var jag i kolonin en sväng och konstaterade att vattenkranen läcker som ett såll, jag måste dit och skruva loss den för att se vad jag behöver köpa för packning eller om det är nåt annat som är trasigt. Typiskt eftersom jag behöver vattenslangen på lördag när jag ska tvätta uterummet men det är ju som det är.

2 kommentarer:

  1. Om kranen läcker så kan det va krankäglan som är sliten eller upptorkad.
    Om du köper med dig om det finns mer än en standard,så slipper du montera bort kranen.
    Den andra (vid fler) får du säkert lämna tillbaka.
    För jag antar att du vet att du skruvar bort kranhuvudet,för att komma åt käglan.

    Lycka till hur du än gör.

    K

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset men det var lättare än jag trodde, bara att skruva loss kranen och lägga en liten gummipuck tillrätta och så funkar det bättre än nånsin:)

    SvaraRadera