måndag 16 maj 2011

Grå grå grå...

Uppmärksammade bloggföljare har säkert noterat att bloggförfattaren gillar grått, eller närmare bestämt: grått möter vitt. Det finns åtskilliga bevis på det...

...golv möter vägg...



...tapet möter tak...



...uterumsvägg möter uterumsvägg...




...uterum möter knutbräda.




Idag har Corren Bostad varit på besök, så vilken torsdag som helst i en brevlåda nära dig så kan ni läsa om min koloni. Jag for runt som Maria Montasami idag och piffade med krukor och annat för att få mitt paradis i bästa dager. Vädret var minst sagt varierande; "nu skiner solen, vi tar bilder ute, nu regnar det, vi tar bilder inne." När de åkt kom en hagelskur. Som värsta midsommarvädret fast utan sillen.


I kväll hittade jag en sida med statistik här på Blogger. T ex vad folk Googlat på när de hamnat på min sida, det var intressant läsning. Bl a "Londons tunnelbana", "blandare till utekök", "hustvätt" och "bambudraperi". Där ser man. Hoppas jag har bidragit med korrekt information i frågan. Sen fick jag också se att det här inlägget är nummer 99, nästa inlägg blir alltså nummer 100 och det ska naturligtvis firas ordentligt. Behöver bara klura lite hur men en sån händelse får inte gå obemärkt förbi!


Uppmärksamma läsare har kanske också konstaterat att blogginlägg 99 kanske bara var utfyllnad så att det snabbare ska bli blogginlägg 100 men det är bara ett sundhetstecken. Jag kan inte alltid skapa dåliga samveten för andras inaktivitet, jag vill bara bevisa att jag också är människa och ingen maskin genom att berätta att inget har blivit tillverkat idag.

Slängde bara lite skräp på återvinningsstation. Bara pyttelite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar