måndag 9 maj 2011

Uterummet målat

Så kom våren på sig igen och det blev full aktivitet igen på kolonin. Perfekt målarväder, sol och lite vind. Uterummet har fått sig en total makeover, här är en bild på hur det såg ut från början.





Här är huset tvättat och grundmålat vitt. Jag kom på att det var lite pilligt med panelen intill knutbrädorna så jag tog bort dem och målade dem för sig. Vinet fick jag tyvärr fimpa inne under taket för att fälla ner det inför målningen men det hittar väl tillbaka igen.








...och så här ser huset ut nu, en grå färg som heter Cement, ser kanske lite blå ut på bilderna men är fint grå i verkligheten.




Jag har också varit ordentlig och kittat och målat alla fönster. Det var så fint väder och jag ville gärna göra klart allt så jag tog ledigt en dag extra efter helgen. Skönt att få tillbaka knutbrädor, haspar, stuprör m.m. annars är det lätt att det är något som inte blir gjort om det inte blir gjort direkt.









Det blev lite sprayat också...skylten med husnumret var nån rostig järnplatta som nu sitter vit och fin ovanför verandan. Ett par ljusstakar i trä för 10,- styck från loppis fick också ny färg.




1 kommentar:

  1. Hejsan Lotta!

    Vilken förändring snygg "makeover"
    helheten med det stora huset är kanon..
    Fortsatt trevlig försommar på dig
    från Krille.

    SvaraRadera