söndag 12 juni 2011

Student

Bra festlokal den där kolonin. De senaste två veckorna har det befunnit sig nästan 40 personer uppdelat på tre tillfällen där. I fredags var det sonens studentfest och så spräckte vi förra gästrekordet på 14 personer med råge; vi var 21 och jag är så glad att det inte regnade för då hade det inte blivit mycket plats kvar inne. Trevligt var det, gråsparvarna var med och kalasade på grissinipinnar och en av champanjekorkarna ligger nog fortfarande uppe på uterumstaket...



I kväll efter jobbet cyklade jag ut en sväng för att ta hand om resterna från festen; diska, ta ner ballonger och annat. Jag hade köpt ett bärnät som jag la över jordgubbarna, bären börjar rodna lite och fåglarna är på dem direkt, det gillas inte. Jag körde ner några pinnar och spände upp stårtråd mellan dem så det ska vara lätt att ta av och på, annars är det lätt att det häktar i bären.




Pionerna och fingerborgsblommorna samsas så fint i rabatterna....


...och potatisen är kupad. Jorden är riktigt fin nu efter gårdagskvällens och nattens regn, det var välbehövligt. Det är inte så mycket sniglar i år, ännu i alla fall, men jag ser att deras snigleslem blänker vid dillen och raden med dill är bara halv nu. Jag strödde ut snigelkorn som de tydligen äter och sen glider iväg och svälter ihjäl eftersom de tror att de är mätta men inte är det. Låter toppen.





Nu återstår att klura ut var mina klättrande squashar ska planteras. Förhoppningsvis ska inte sniglarna orka klättra upp på dem i år, funderar på några stora lådor utanför uterummet mot söderväggen, nån vecka till klarar de sig i krukorna så det får nog bli första projektet på semestern som börjar nästa helg.






Eftersom Corren Bostad verkar ha missat nätversionen av reportaget om min stuga så tog jag bilder på tidningen för er som inte får den i brevlådan. Man får göra sin egen nätupplaga:)













Det är sällan man är nöjd över bilder på sig själv men de här bilderna var faktiskt fina.

Jag ser ut som en liten tant men en trevlig liten tant som man skulle kunna tänka sig att känna.

Det får man vara nöjd med...


En rolig kommentar i fredags när vi alla lämnade området efter studentfesten. Jag bar på ett par blå Ikeakassar med rester och annat som skulle hem igen och mina framtida barnbarns syssling som kanske är drygt två år, tittade på kassarna och sa: "Ska du tvätta?"


De där kassarna används nog mest till tvätt och det sänder de signalerna även till väldigt små personer. Gulligt men kanska gulligast för oss som var med där och då.


1 kommentar:

  1. Fint reportage,men jag undrar när du hinner jobba? : )

    K

    SvaraRadera