onsdag 27 april 2011

Påsk

Jag var ledig tre dar i påsk och då blev det lite fixat igen på kolonin. Det var ju ett fantastiskt väder och lite märkligt med den värmen redan nu. Kom på att jag glömt att uppdatera bloggen, jag som var så ivrig förut med det, kom knappt hem därifrån innan jag snabbt la in bilder och skrev ihop nåt. Nuförtiden undrar jag hur underhållande det är att läsa om mina renoveringar eller om det bara är för min egen del jag skriver. Min godaste vän skrev så här i ett mail efter att ha läst bloggen nyligen:

"Om man vill ägna sig åt lite självplågeri för att man känner sig lite overksam, då kan man gå in på din blogg och vältra sig i sådana känslor."

Det var kul skrivet tycker jag.

Nu till rapporteringen så vännerna kan få lite ångest igen:

Uterummet är nu målat invändigt, en ny bambujalusi kom upp i dörrhålet också. Hittade en på loppis som fick ersätta den trasiga. Nu kan man rulla upp och rulla ner igen. Allt känns så rent och fräscht och jag har kommit på att det går att öppna fönstren nu, förstod det när jag målade dem, det är ju jättebra när det är varmt...








Fåtöljen är toppenbra härinne, på påskafton blev det en sittning efter maten och jag sov en bra stund. Hörde fågelkvittret på avstånd och bara gled bort. Bra stol.


Det nya trädgårdslandet blev färdiggrävt och kantat med de breda golvplankorna jag hittade i lådan jag rev bakom uterummet. En rad med sten underlättar gräsklippningen. Den uppmärksamme noterar att staketstolparna är vitmålade nu och staketspjälorna ligger nymålade och väntar på att bli uppsatta. Eftersom jag glömde vattenpasset hemma så får det bli nästa gång.


I det här landet får det bli potatis, bondbönor och blommor. I det gamla landet hamnar resten. På fredag blir det nog lagom att så, jag är ledig igen då.




Den höga kanten på nya landet är en bra sarg när man spelar krocket, det blir nog en match snart...




2 kommentarer:

  1. Hej, Jag tycker det är kul att läsa om dina påhitt, du gör så fint, och jag blir så sugen själv på att fixa fint här hemma efter att jag har läst din blogg. Så fortsätt att skriva om dina fix och trix =).
    Ha det bra // Mari

    SvaraRadera
  2. Tack, då fortsätter jag:)))

    SvaraRadera