måndag 27 augusti 2012

Hallonstöd och spaljé

Tidigare i sommar tog jag tag i mitt hallonland, det har varit kolonins värsta ogräsplats men efter ett par dar på alla fyra så var ogräset borta. Även grusgången intill blev ogräsfri. Det var nog då jag drog på mig början på min dubbelsidiga tennisarmbåge som jag sen dragits med hela sommaren. Eftersom jag trodde smärtan berodde på träningsvärk så körde jag bara på, kom ihåg devisen: "ont ska med ont förgöras" som min pappa lärde mig när jag var liten...men efter lite träning har det blivit bättre nu.
 
Hallonstöden var av äldre modell, det såg snett, vint och skräpigt ut så jag satte upp nya. Däremot var de gamla listerna fina, grå av tidens tand och fulla med fin, grå mossa och ville inte slänga dem så de fick bli min nya spaljé som jag saknat till mina Klematisar. Både reglarna och listerna kom till användning, det tillkom bara ett jordankare på mitten eftersom de yttersta reglarna kunde fästas i de gamla staketstolparna.
 


före
 
 
 


efter


 
 
 
 

 
 
 

1 kommentar:

  1. Snygga hallonstöd, tror jag ska fundera på likadana till våra hallom, just nu står det rangliga bambupinnar som tipitält runt om dem. har lite tid på mig, min ahallon är inte så stora detta året d jag beskar dem kraftig förra hösten..men nästa år så.

    Kram Kajsa

    SvaraRadera